torsdag 10. juli 2008

DR.GONZO/ROMDAGBOKA/SEX-SCENER

Har vi mat og klær, skal vi nøye oss med det.
1 Tim, 6, 8

Så jeg kjøpte meg en bok i går - The Rum Diary av Hunter S. Thompson. Utrolig at jeg ikke har lest den allerede. Jeg så de også hadde F & L on the Campaign Trail '72 der. Den har jeg lest men har den ikke i samlinga.

Men The Rum Diary er faktisk en roman. Nå er Thompsons journalistikk også ganske fictionalized og skrevet med romanspråk, men det er scener her som er ekstremt ulikt noe jeg har lest før av Thompson.

Som for eksempel sex-scenene han prøver seg på. Jeg ble nesten flau i går kveld da jeg leste dette:

"I laughed and leaned down to bite her on the breast. She began to groan and jerk me around by the hair, and after a few minutes of this I lifted her onto the clothes so we wouldn't get full of sand. The smell of her body excited me tremendously and I got a savage grip on her buttocks, pounding her up and down. Suddenly she began to howl: at first I thought I was hurting her, then I realized she was having some sort of extreme orgasm. She has several of them, howling each time, before I felt the slow bursting of my own."

Jeg skjønner godt at Mr. Thompson holdt seg til non-fiction og journalistikk etter denne boka. Joda, boka virker god den, med fint plot og bra rollefigurer men de sex-scenene her er bare rare. Etter å ha lest nesten alt Dr. Gonzo har skrevet er det nesten ekkelt å se for seg denne mannen ha sex. Selv om backdrop'et er aldri så romantisk (San Juan, stranda, mystisk mørk skjønnhet).


Ingen kommentarer: