onsdag 19. november 2008

RADIOTING/TIDSKLEMMA/SOMMEREN ER HER!

Da skal de utlevere dere til forfølgelse og slå dere i hjel; ja, dere skal hates av alle folkeslag for mitt navns skyld. Da skal mange falle fra, og de skal angi hverandre og hate hverandre. Mange falske profeter skal stå fram og føre mange vill. Matt, 24:9-11

Da har jeg plutselig en hel haug å gjøre. Med nytt ukentlig radioprogram, filmartikkel for Rushprint og noen korrespondentartikler for forskning.no. Moro.

Ja, så jeg poppa programlederkirsebæret her om dagen. Det var nesten som da jeg "tok opp på kassett" som liten, bare at flere tusen mennesker hørte på. Også er jeg nå voksen, og ting bør ha en viss kvalitet over seg.

Det var moro, om enn noe noia. Neste uke blir bedre. Da klarer jeg nok å være såpass rolig bak spakene at jeg også klarer å følge opp med litt spontane spørsmål i intervjuene mine. For det er ikke bare radio DJ-greier. Nei da, jeg har fire intervjuer - to dagsaktuelle og to mer sånne "i tiden"-intervjuer.

Denne uken snakket jeg med den nye miljøministeren, en filmskaper, eieren av South Pacific Pictures og han som tegner side-3 tegningene for New Zealand Herald. Ganske heavy greier innimellom, og mye politikk, noe som ikke er så lett for en stakkars innvandrer. Men med nok forberedelse kan jeg nok få det til å gå rundt.

Vi har også fått solgt en filmartikkel til Allt om Film, et ganske fett svensk blad. Og dette er en ganske "eksperimentell" artikkel, med mye bruk av lydeffekter, sjangerskifte, scener osv. Ganske new journalism-greier. Og det er svært moro å få solgt noe slikt og ikke bare straighte nyhetsartikler.

I dag bærer det ned til bFM for å gjøre nyhetene. Moro det og, men liksom ikke det samme nå som jeg har mitt eget program å bry meg om. Aner ikke hva jeg skal ta for meg neste uke, men et eller annet blir det. Og et eller annet bra og. Er keen på å få litt glitz og glam opp dit - det blir fryktelig mye politikk og hippiegreier om "sustainability" og greier. Hadde vært kult å ta det litt i en annen retning. Intervjue noen strippere og fotballspillere.

Ingen kommentarer: