fredag 20. juni 2008

BALLEN RULLER JEVNT OG FINT/GULLGRUVE/PROGRAMLEDER DIREKTE PÅ RÆDIO'N

Når han legger seg, skal du merke deg stedet hvor han ligger. Gå så bort, ta teppet vekk fra føttene hans og legg deg der! Så vil han selv si deg hva du skal gjøre.
Rut, 3, 4

Jeg har fått influensa eller noe. Har ikke råd til å være sjuk nå som jeg driver for meg selv. Med en fylkeskommunal arbeidsgiver var det egentlig bare digg å være syk. Men nå er det bare irriterende.

Skulle vært på midtsommernattsparty i dag med svenskene men slapp jo det da jeg føler meg helt hoven og varm.

Hadde også to deadlines i dag til stories for forskning.no og måtte få ut de artiklene før helgen. De publiserte begge de jeg sendte tidligere denne uka så jeg er fornøyd med det. Men de vil ha mer - og jeg vil selge mer/tjene mer penger. Dette stedet er en gullgruve for en frilanser som meg. de får sikkert kastet penger etter seg fra myndigheter og utdanningsinstitusjoner og sitter der med et budsett som de er keen på å gi til meg. Passer meg greit.

NRK har vært dårlig med feedback denne uka. De sitter fortsatt på to av storyene mine og jeg aner ikke hva som skjer. Hadde vært fint å høre noe sånn at jeg eventuelt kan selge reportasjene mine til et annet program. Men de er egentlig ikke så "aktuelle" så jeg har ikke så dårlig tid.

I helgen skal det slappes av. Kan ikke jobbe meg helt i hjel heller - men det er vanskelig å slutte nå som ballen ruller så jevnt og fint...

Jeg ble spurt om å vikariere i The Wire på Mandag og. Et to timers current affairs og politikkprogram på bFM. Så jeg skal sitte der og finne på ting å si i to timer direkte på lufta. Smarte ting og. Gleder meg fælt til det. Har aldri vært programvert før så dette er stort. Jeg får litt hjelp med spaker og knapper i studio håper jeg. Og med forberedelsene også. Jeg har jo aldri gjort det her før... Kanskje får jeg mitt eget show der snart. Det hadde vært noe.

Ingen kommentarer: