torsdag 26. juni 2008

JOURNALISTER I MEDIA/WHOOPPEE/POT, FULLE DRITTUNGER OG TELT

På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse.
Rom, 1, 27


Journalistyrket får overraskende oppmerksomhet i media i dag. Det hevdes av en eller annen Hove-anmelder fra Dagsavisen at det å være journalist ikke er en jobb. Han skriver at å være journalist er et helvete men at det er bedre enn å jobbe.

Jeg vet da faen hva han prøver å si, jeg. Mener han at å virre rundt på Hove sammen med titusenvis av drittunger og se på hundre drittkonserter er fett. Og ser du på det headshotet av han karen så ser det jo faktisk ut som om han aldri ble invitert med på festivaler i tenårene. Selv kan jeg ikke tenke meg en verre gig som journalist enn Hove-festivalen. Telt, regn, fulle drittunger og deadlines høres helt jævlig ut.

En annen journalist på Hove-festivalen dreit seg ut og. En frilanser for Kingsize tilbød the Cool Kids pot mot et intervju og klarte ikke å holde kjeft om det. Kjipern det. Jeg ønsker frilanseren lykke til med nye oppdrag.

En journalist fra Finansavisen sier det vi alle er fristet til å si innimellom: det er mulig jeg har tatt feil. Det blir som å legge til en klausul med ¨conditions apply" til ALT man noensinne skriver eller sier. Sånn funker det dessverre ikke i det virkelige liv. Kjipern.

I min verden så er det å være journalist definitivt "en jobb". Få av kildene mine spør om pot eller andre former for cash-for-comment greier. Og jeg må late som om jeg har rett. Og det er jo greit.


Ingen kommentarer: