tirsdag 17. juni 2008

PENIS/VAGINA/FORHUD/FEEDBACK/REDAKTØRKOS/SALG,SALG,SALG!/POSITIVITET

Mesteren setter mot i gullsmeden; den som banker metallet til med hammeren, oppmuntrer ham som slår på ambolten. Han sier om loddingen: «Den er god.»
Jes, 41, 7

I dag sendte jeg av gårde to artikler til forskning.no. Forhåpentligvis kjøper de begge. Men jeg må innrømme at jeg er skeptisk til om de kommer til å kjøpe den ene. Den handler nemlig om en ny måte å forhindre HIV-smitte på som innebærer smøring av østrogen på innsiden av forhuden... Det er mye PENIS, VAGINA og FORHUD-prat i artikkelen. Er usikker på om de vil ha disse ordene på trykk. Vi får se.

Men jeg fikk god tilbakemelding, og artikkelen jeg skrev om bier som lærer språk av hverandre var visstnok det store samtaleemnet ved et par redaksjonsmøter. Alltid hyggelig å bli satt pris på.

Fikk ikke solgt storyen min om Matariki/Maori Nyttår til Kulturnytt da den "dessverre ikke passet inn i deres kulturbegrep" som de sa. Men jeg ska skrive den om og selge den til Osenbanden i stedet. Snakket med dem i går og det ser ut til å gå greit. Har også materiale til en annen sak om miljøvern som jeg håper de tar. Skal sette meg ned i morgen og få ut begge.

Har vært en blanding mellom SVÆRT PRODUKTIV og paranoid i det siste. Har hatt en liten skriveblokk, men de siste par dagene har det strømmet ut idéer og stories. Så det ordnet seg til slutt. Ikke at det er over enda...

En dame jeg prata med i NRK i går var kul. Hun ga meg mye positive signaler og roste meg fordi jeg prøvde meg som radiofrilanser - hun sa at det ikke var så mange som prøvde seg. Alltid hyggelig å høre at man er "unik".

Men så sa hun "det er bare å fortsette og sende oss stories - det verste som kan skje er at vi sier nei." Hmmm... jeg veit jo det, men jeg prøver jo faktisk å leve av det her da. Så det at de ser nei er faktisk ganske ille... Men hun prøvde sikkert bare å være positiv.

Ingen kommentarer: