onsdag 21. mai 2008

KARRIERE/NRK RADIO/KJØRING

Jeg pitchet den Fiji-reportasjen min til et par programmer i NRK i går. Deretter satte jeg meg rolig ned, foldet hendene, tok meg et glass rødvin, spiste ravioli og så på Notes of a Scandal sammen med min finere halvdel. En knallgod film forresten.

Jeg fikk først et avslag fra programmet Kurér, men fikk også tips av vaktsjef Ida om å kontakte Kulturnytt og Utenriksredaksjonen. Så det gjorde jeg. Ti minutter senere fikk jeg svar fra begge, og begge var interressert!

Så nå sitter jeg her med to tilbud. Egentlig så har jeg jo mest lyst til å selge til Utenriksredaksjonen men jeg tror Kulturnytt er et bedre sted for denne reportasjen. Jeg får se. De blir i alle fall et av stedene.

Jeg fikk også et tilbud fra forskning.no i går om å skrive en artikkel om et forsøk hvor forskere har puttet tasmansk tiger-DNA inn i en levende mus for å se hva som skjer. Så shit skjer på Bernhard-fronten om dagen.

Etter tre måneder uten sjef viser det seg at frilansing definitivt kan være en levevei. Det blir ikke BMW og duplex med det første, men jeg har i hvert fall ikke noen sjef.

Jeg skal ha kjøretime nr. 2 klokken to i dag. Dette kan være siste gang noen hører fra meg.

Ingen kommentarer: