onsdag 28. mai 2008

VOKSENRADIO/LANGHELG/UNIVERSET/MAORI NYTTÅR/W.E.D.

Hodet hans ble båret inn på et fat og gitt til jenta, og hun bar det til sin mor.
Matt, 14, 11

Satt akkurat og hørte på meg selv på Kulturnytt på NRK. Følte meg SKIKKELIG voksen der et par minutter. Dette er definitivt det mest voksne programmet jeg noensinne har vært del i. Neste mål er å komme i et av programmene til utenriksredaksjonen. Vi får se neste uke.

Jeg har nemlig et par fete stories på menyen til uka. World Environment Day holdes her i landet og det skjer med brask og bram og hauger av menn i dress. Jeg har fått tilgang til et par events og drar dit med opptageren og kameraet mitt og ser hva jeg får til.

Det er også Maori Nyttår, eller Matariki, neste uke. Jeg skal på et par arrangementer og sånn og regner med å få laget en fin radioreportasje om det. Det kan bli en fin litt soft story om noe uvanlig og ukjent. Kulturnytt vil sikkert ha noe sånt. Jeg tar med kamera her og så kanskje jeg kan gjøre noe skriftlig for et blad eller noe hvis NRK ikke er keen.

Så neste uke blir stress og jobb. Men det er moro. Skal ha en langhelg i Wellington og får nok slappet ordentlig av. Vi skal besøke bestemora til min Deiligere Halvdel. Gleder meg til det. Har aldri vært i hovedstaden før og den skal visst være vakker.

Nå sitter jeg egentlig og venter på at en kar fra Romsenteret skal kontakte meg. Jeg trenger noen kommentarer til en story jeg gjør for Forskning.no som handler litt om liv i universet og sånn. Spennende saker.

Ingen kommentarer: