fredag 4. april 2008

EN ARTIKKEL SOLGT/NYTT PROSJEKT PÅ GANG

Fikk bekreftet i går kveld at den ene artikkelen jeg sendte hjem skal trykkes, og bildene også. Jeg får fire sider. Hurra! Har ikke blitt trykket i denne publikasjonen før så det er en ny god kontakt. Den andre jeg sendte hjem er også bænkers. Håper jeg.

Så nå må jeg finne på en ny story. Jeg leker med en idé og har kontaktet en haug med kvinnelige journalister i Pakistan. Jeg har lyst til å skrive en artikkel om Pakistan som viser noen sider av landet som folk ikke er vant til å lese om i Norge. Alt vi får servert hjemme er om gangstere, proforma-ekteskap, Bhatti og vold.

Leser man Norske aviser virker Pakistan som et helvete. Et sted fullt av gærne fundamentalister, konemishandlere, krig og faenskap. Sånn er det selvfølgelig ikke. Og det er det jeg vil skrive om. Jeg har lyst til å skrive om profesjonelle kvinner og det moderne Pakistan. Spennende greier.

Nå må jeg bare lure en redaktør til å kjøpe idéen... Bør ikke være for vanskelig. Et kvinnemagasin eller en "smart" dagsavis er sikkert keen på noe sånt. Jeg får sette meg ned over helgen og lage et utkast og litt vinkler og sånn.

Jeg må også ha bilder selvfølgelig, men jeg tror at de journalistene kan hjelpe meg med det. Hun ene er fotograf også og er visst keen på å "vise frem et annet Pakistan". Må ikke male et altfor rosenrødt bilde, men jeg får se hva jeg finner ut etter jeg har pratet med litt folk.

Nå skal jeg legge meg. Huseieren kommer innom med en ny vaskemaskin klokka 9 imorgen tidlig. Blasfemi.

Ingen kommentarer: