lørdag 5. april 2008

STORE PLANER/NY FINANSSTORY/SÅ FOLDER VI HENDENE

«Send ut din skarpe sigd og høst inn drueklasene på jordens vinmark! For nå er druene modne.»
Johannes Åpenbaring 14, 17

I Hunter S. Thompsons tradisjon så begynner jeg herved skriveriene mine med et sitat fra Bibelen, og helst fra Johannes' Åpenbaring. Her finnes noe av det kraftigste og mest sinnssyke som noen gang er skrevet. I Johannes' Åpenbaring finnes et sitat for enhver anledning, og det beste er at nesten ethvert sitat kan brukes til hva som helst fordi språket er så vanvittig og kraftig og vagt.

Uansett...

Pitchet akkurat en stor story til en nasjonal avis. Den aller beste, spør du meg. Vi får se hvordan det går. Spennende er det uansett. Det kan bli en ganske omfattende en. Kanskje den største jeg har gjort. Det gjør det selvfølgelig enda mer spennende.

Jeg må snakke med politikere, finansfolk, næringsdrivende og "vanlige folk". Jeg må gjøre case-studies og hauger av intervjuer. Og jeg må ta bilder. Dette kan bli en feit en.

Hvis redaktørene er interresserte selvfølgelig...

Ingen kommentarer: